سگ

لیست بهترین غذاهای مفید سگ

لیست بهترین غذاهای مفید سگ

لیست بهترین غذاهای مفید سگ

انتخاب غذای سگ در مراحل اول کار نسبتا دشواریه چون شما باید به نژاد و سن و وزن سگتون رو بدونید هم شناخت کاملی روی سلیقه ی غذای پت عزیزتون داشته باشید تا بتونید غذای مناسب و باب میلش براش تهیه کنید. برند های غذای خشک داخل بازار زیاد هست اما خیلی بهتره که برای انتخاب غذای خوب حتما با یک دامپزشک مشورت کنید.

سگ ها خیلی دوست دارن که هرچیزی دم دستشون باشه رو بخورن اما باید حواستون جمع باشه که غذای مضر نخورن و مواد معدنی کربوهیدرات، چربی، پروتئین و ویتامین هم حتما بهشون برسه.

  • کربوهیدرات: سگ ها به اندازه مواد دیگه نیاز زیادی به کربوهیدرات ندارند اما خیلی بهتره که براشون غذاهای کربوهیدرات دار رو هم در نظر بگیرید. برای دادن کربوهیدرات به سگتون میتونید از بعضی از سبزی ها، سیب زمینی و ذرت استفاده کنید.
  • پروتئین: برای برطرف کردن نیاز بدن سگ به پروتئین بهتره که از پروتئین حیوانی استفاده کنید. گوش قرمز گوساله و گاو، مرغ و… برای برطرف کردن نیاز سگ شما به پروتئین کافیه اما حتما باید بدونید که بهتره گوشت خام رو به سگتون ندید تا خدایی نکرده ویروسی بهش منتقل نشه و حتما استخوان های گوشت رو جدا کنید تا گوارش سگتون به خطر نیفته. برای راحتی کار خودتون و تنوع غذایی سگ میتونید از کنسرو های داخل بازار هم استفاده کنید.
  • ویتامین: برای تامین ویتامین برای سگتون هم میتونید از میوه هایی مثل کدو حلوایی یا اسفناج و هویج استفاده کنید و اگر به اینا دسترسی ندارید باز هم میتونید از کنسرو هایی که این ترکیبات رو دارند استفاده کنید. یک راه دیگه برای تامین ویتامین سگتون استفاده از قرص های مولتی ویتامین هست.
  • چربی: بدن سگ به چربی های امگا3 و امگا6 نیاز داره. برای تامین این نیاز میتونید از سبزی ها، تخم کتان، روغن ماهی و ماهی سالمون استفاده کنید.

برخی از سبزیجات مفید برای سگ

  1. کرفس
  2. هویج
  3. نخود سبز
  4. سیب زمینی
  5. کلم بروکلی

برخی از میوه های مفید برای سگ

  1. گلابی
  2. هنداونه
  3. سیب
  4. خیار
  5. موز

غذاهای خطرناک برای سگ

غذاهای خطرناک برای سگ

خیلی بهتره که قبل از خوندن ادامه مطلب

حتما غذاهایی که برای سگتون خطرناک هست رو بشناسید که یموقع خدایی نکرده اتفاقی این خوراکی هارو بهش ندید. حتما از دادن خوراکی های زیر به سگتون خودداری کنید:

  1. انگور و کشمش
  2. چای و قهوه
  3. سیر و پیاز که
  4. خمیر نان
  5. شکلات
  6. شیره و شکر
  7. انواع ادویه
  8. لبنیات

حتما حتما از دادن این غذا ها به سگتون خودداری کنید چون ممکنه آسیب های جبران ناپذیری به سگ عزیزتون وارد بشه.

حبوبات برای سگ

حبوبات برای سگ حاوی کربوهیدرات و پروتئین زیادی هستند اما باید حتما پخته شده باشند که حضمش برای سگ سخت نباشه.

قارچ برای سگ

ممکنه که توی قدم زدن های روزانه با سگتون توی پارک یه قارچی رو توی سبزی های پارک ببینید و سگتون بخواد قارچ رو بخوره، تشخیص قارچ سمی یا سالم برای ما کار سختیه و سگ هم خودش متوجه نمیشه پس بهتره که تو همچین موقعیتی جلوی سگتون رو بگیرید که قارچ رو نخوره. البته خوردن قارچ های فروشگاهی که خودمون میخوریم براشون مشکلی ایجاد نمیکنه.

ماست برای سگ

ماست برای سگ منبع کلسیم هستش و باعث تقویت استخوان ها میشه و جایگزین خوبی برای قرص ها و خمیر های خوراکی تقویتی هستش. البته در صورتی میتونید به سگتون ماست بدید که به لاکتو حساسیتی نداشته باشه. اگه سگتون به لاکتوز هم حساسیت نداشته باشه، حتما از ماست کم چرب و پروبیوتیک استفاده کنید.

ماکارونی برای سگ

ماکارونی آرد و تخم مرغ و آبه که میتونه منبع خوبی برای تامین کربوهیدرات بدن سکتون باشه اما باید طبق برنامه غذایی سگتون ماکارونی رو بخوره که چاق نشه. و اینکه ماکارونی که به سگتون میدید حتما باید بدون روغن و سس و ادویه ها باشه.

سیب زمینی برای سگ

سیب زمینی برای سگ خیلی مفیده و کربوهیدراتش رو تامین میکنه و به همین دلیل کربوهیدرات داشتنش باید طبق برنامه مصرف شه وگرنه ممکنه سگتون چاق بشه. از سیب زمینی حتی تو خیلی از غذاهای خشک داخل بازار هم استفاده میشه.

ماهی برای سگ

ماهی سالمون یکی از بهترین غذا ها برای سگ هاست البته که باید همه تیغه هاش جدا شده باشه و آب پز شده باشه. ماهی ها بخاطر داشتن امگا3 یکی از برترین غذاها برای تامین نیاز های مواد معدنی در بدن سگ هستش.

اکثر سگ ها سیستم گوارشی حساسی دارند و بهتره که قبل از دادن هر غذایی یا تغییر غذای خشک یا حتی کنسرویشون، براش یک مقدار از اون غذارو به صورت تست جلوش بذارید و اگر با خوردنش مشکلی نداشت، میتونید غذاشو تغییر بدید.

اگر هم میخواید غذای خشکش رو به هر دلیلی تغییر بدید(که بهتره حتما با مشاوره از دامپزشک باشه) تا یک مدت غذای جدید رو با قدیمیش قاطی کنید و به مرور غذای جدیدش رو با قدیمی کامل جایگزین کنید.

  • در نتیجه لیست بهترین غذاهای مفید سگ  باید بگیم که خیلی زیاد مواظب گوارش سگ هاتون باشید که بعضی غذا ها اذیتشون نکنه. بهتره که هم از غذاهای خشک داخل بازار استفاده کنید هم از کنسرو های داخل بازار، ولی اگر به برند های ایرانی و خارجی غذایی داخل بازار اعتمادی ندارید و بخواید از غذا های خونگی استفاده کنید حتما حتما از مشورت یک دامپزشک با تجربه تو زمینه غذا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *